Interesanti fakti par alu

Alus ir trešais populārākais dzēriens pasaulē, tūlīt aiz ūdens un tējas. Eiropā to tradicionāli brūvē no miežiem, pievienojot apiņus, bet austrumu zemēs tiek izmantoti arī kvieši, kukurūza un rīsi.

Alus ir trešais populārākais dzēriens pasaulē, tūlīt aiz ūdens un tējas. Eiropā to tradicionāli brūvē no miežiem, pievienojot apiņus, bet austrumu zemēs tiek izmantoti arī kvieši, kukurūza un rīsi.

Stiprākais šobrīd pārdošanā esošais alus reģistrēts Vācijā – Schorschbock (31%), bet absolūtais rekords pieder Skotijas brūvējumam – alus The End Of History esot saturējis 55% alkohola.

Alus patēriņš pasaulē sasniedzis 20 litrus gadā uz katru iedzīvotāju, Latvijā – 67,1 litri, bet alus lielvalstī Čehijā 160 litri alus uz iedzīvotāju gadā. Kopējo apgrozījumu alus tirgū lēš uz 300 miljardiem dolāru gadā.

Pati vecākā rakstītā recepte ir alus recepte. Tā ir rakstīta uz Šumēru plāksnēm un tās vecums ir 4000 gadu. Ar alus ražošanu šumēri nodarbojās jau 6000.g. p.m.ē.

Amerikāņu alus atšķirībā no citu valstu aliem visbiežāk ir brūvēts no rīsiem. Tas tāpēc, ka amerikāņi vairāk iecienījuši alu ar vieglu, ne pārāk uzkrītošu garšu, kas ir arī viens no iemesliem alus lielajam patēriņam arī sieviešu vidū.

Senajā Babilonijā alus darītājas sievietes ieņēma arī tempļu priesteru lomu. Dieviete Sīrisa bija alus patronese.

Katru gadu tiek pārdoti vairāk kā 35 miljardi alus galonu. Iespaidīgi salīdzināt ar ūdens pudeļu patēriņu, kas ir aptuveni 46 miljardi galonu gadā. Šie cipari nav pārāk tālu viens no otra, ne tā?

Latvijas čempions Edgars Šverns pinti alus (0,568 l) ir pieveicis 4,6 sekundēs (2009), bet pasaules rekordists Stivens Petrosino litru alus spēja izdzert 1,3 sekundēs (1977).

Daudzas slavenības ir strādājušas par bārmeņiem – Sandra Buloka, Brūs Villis, Bils Kosbijs un Ševija.

Japānā alus tiek pārdots arī tirdzniecības automātos uz ielām, kā arī vilcienu stacijās.

Ja cilvēks kolekcionē alus pudeles, viņu dēvē par labeorfilistu, bet to, kurš krāj alus paliktnīšus, sauc par tagestologu.

Džordžam Vašingtonam bija pašam savs alus brūzis Mountvernonā.

ASV alus kompānijas gadā iztērē tuvu vienam miljardam dolāru par reklāmām.